PiclonePiclone

Best Instagram Web Viewer

Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq

Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq

mr_msmb

Mohd Shafiq

Blog - akuempatmata.blogspot.my Fb - Mohd Shafiq - MSMB πŸ“’ - menulis πŸ’¬ - motivasi Boleh DM (FREE) untuk kata-kata nasihat, pandangan,motivasi diri

Instagram Photos and Videos of mr_msmb. Download, Comment, Like Mohd Shafiq Photos and Videos Shared by mr_msmb Instagram Account

Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Disetiap kita terdapat banyak keinginan maka pilihlah keinginan yang terbaik buat diri kita sendiri

Disetiap kita terdapat banyak keinginan maka pilihlah keinginan yang terbaik buat diri kita sendiri

Share 1 64
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Mengekori langkah mu 😍😍😍

Mengekori langkah mu 😍😍😍

Share 0 14
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Fav 😍😍😍

Fav 😍😍😍

Share 0 69
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo -
Share 0 69
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo -
Share 0 69
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Buah campur πŸ’•πŸ’•πŸ’•

Buah campur πŸ’•πŸ’•πŸ’•

Share 0 65
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Alhamdulillah semoga dipermudahkan segalanya sehingga selesai aktviti πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

Alhamdulillah semoga dipermudahkan segalanya sehingga selesai aktviti πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ

Share 5 67
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Dewa petirrr ⚑⚑⚑⚑

Dewa petirrr ⚑⚑⚑⚑

Share 5 96
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Siapa ketawa dia kalah πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Siapa ketawa dia kalah πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Share 2 79
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Tengok gambar ni jangan lupa senyum sekali okey ?? Hahaha

Tengok gambar ni jangan lupa senyum sekali okey ?? Hahaha

Share 0 124
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Siapa pernah makan aiskrim panas ??? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Siapa pernah makan aiskrim panas ??? πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Share 6 97
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Yang dulunya rapat dan akhirnya dia mahu menjauh πŸ˜­πŸ’” Siapa boleh bantu dia bagi pendapat ?

Yang dulunya rapat dan akhirnya dia mahu menjauh πŸ˜­πŸ’” Siapa boleh bantu dia bagi pendapat ?

Share 12 110
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Sehebat mana pun orang yang kita jumpa tetap mereka yang lebih hebat.

Sebaik mana kita jumpa orang tetap juga mereka yang terbaik.

Setabah mana pun orang yang kita kenal tetap juga mereka lebih tabah.

Dan kegembiraan apa lagi yang kita perlu melainkan masih diberi peluang untuk melihat mereka tersenyum ? Masih diberi peluang untuk mendengar suara mereka ? Masih diberi peluang untuk memeluk erat tubuh mereka ?

Maka hargai walau mereka jauh dimata dekatkan lah mereka melalui DOA. 
Kekayaan bukan keutamaan buat mereka gembira tetapi menjadi anak yang baik itu adalah kegembiraan buat mereka

Semoga kita sentiasa mengetuk pintu hati kecil kita agar kita sentiasa mengingati mereka walau apa sekalipun. "mereka adalah segalanya"

Sehebat mana pun orang yang kita jumpa tetap mereka yang lebih hebat. Sebaik mana kita jumpa orang tetap juga mereka yang terbaik. Setabah mana pun orang yang kita kenal tetap juga mereka lebih tabah. Dan kegembiraan apa lagi yang kita perlu melainkan masih diberi peluang untuk melihat mereka tersenyum ? Masih diberi peluang untuk mendengar suara mereka ? Masih diberi peluang untuk memeluk erat tubuh mereka ? Maka hargai walau mereka jauh dimata dekatkan lah mereka melalui DOA. Kekayaan bukan keutamaan buat mereka gembira tetapi menjadi anak yang baik itu adalah kegembiraan buat mereka Semoga kita sentiasa mengetuk pintu hati kecil kita agar kita sentiasa mengingati mereka walau apa sekalipun. "mereka adalah segalanya"

Share 0 72
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Ilmu itu luas seperti luasnya alam. 
Tinggal kita saja rajin kah tidak untuk menuntut ilmu dan mencari ilmu.

Rezeki itu juga luas
Tinggal kita berusha lebih dan siapa usaha lebih pasti akan dapat lebih dari orang lain.

Masa depan ? Ianya juga luas tanpa kita tahu dimana masa depan kita.
Tapi kita tahu kita mampu kah tidak untuk diri hadpi masa akan datang.

Persaudaraan ianya juga sangat luas.
Dari kita juga untuk mengeratkan silaturahim sesama manusia macam mana

Peluang ? Sudah pasti terbentang luas.
Cuma kita saja yang buat plihan mendapatkan atau melepaskan.

Kejahatan orang lain ? Sudah pasti sangat meluas sebagai ujian.
Semuanya bergantung bagaimana kita berhadapan dengannya, jika kita balas dengan kejahatan kita gagal tapi jika kita balas dengan kebaikkn kita hebat.

Bersyukur ? Itu juga sangat luas kelebihannya 
Kerana banyak kebaikkan yang kita akan dapat dari erti bersyukur

Ilmu itu luas seperti luasnya alam. Tinggal kita saja rajin kah tidak untuk menuntut ilmu dan mencari ilmu. Rezeki itu juga luas Tinggal kita berusha lebih dan siapa usaha lebih pasti akan dapat lebih dari orang lain. Masa depan ? Ianya juga luas tanpa kita tahu dimana masa depan kita. Tapi kita tahu kita mampu kah tidak untuk diri hadpi masa akan datang. Persaudaraan ianya juga sangat luas. Dari kita juga untuk mengeratkan silaturahim sesama manusia macam mana Peluang ? Sudah pasti terbentang luas. Cuma kita saja yang buat plihan mendapatkan atau melepaskan. Kejahatan orang lain ? Sudah pasti sangat meluas sebagai ujian. Semuanya bergantung bagaimana kita berhadapan dengannya, jika kita balas dengan kejahatan kita gagal tapi jika kita balas dengan kebaikkn kita hebat. Bersyukur ? Itu juga sangat luas kelebihannya Kerana banyak kebaikkan yang kita akan dapat dari erti bersyukur

Share 1 118
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Diri digari "KECANTIKAN"

Pernah tanya pada diri kenapa kau tidak tetap pada yang satu ?
Meh aku tolong jawabkan
Kau bercelaru sebab kau pandang dia 100% pada kecantikan dia tapi bukan hati

Kau memang tidak akan pernah puas hati
Sebab kau memandang pada rupa bukan pada hati
Hati kau sudah mati, mati tewas oleh rupa

Betul ! Kau nampak dia cantik itu hakikatnya
Tapi kau tidak dapat pastikan luaran cantik dalamnya juga cantik

Hari ini kau tengok dia cantik tapi yang pastinya esok hari kau tengok perempuan lain cantik 
Hati kau sedang berjudi, berjudi dengan rupa dicagar dengan hati sendiri

Akhirnya, kau lepaskan yang betul cantik luar dan dalam kerana kau ketagih berjudi pada rupa sampai kau lupa diri

Diri digari "KECANTIKAN" Pernah tanya pada diri kenapa kau tidak tetap pada yang satu ? Meh aku tolong jawabkan Kau bercelaru sebab kau pandang dia 100% pada kecantikan dia tapi bukan hati Kau memang tidak akan pernah puas hati Sebab kau memandang pada rupa bukan pada hati Hati kau sudah mati, mati tewas oleh rupa Betul ! Kau nampak dia cantik itu hakikatnya Tapi kau tidak dapat pastikan luaran cantik dalamnya juga cantik Hari ini kau tengok dia cantik tapi yang pastinya esok hari kau tengok perempuan lain cantik Hati kau sedang berjudi, berjudi dengan rupa dicagar dengan hati sendiri Akhirnya, kau lepaskan yang betul cantik luar dan dalam kerana kau ketagih berjudi pada rupa sampai kau lupa diri

Share 0 114
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Lebih baik berterus terang walau sakit orang rasakan. Daripada orang merasa sakit setelah bertahun baru tahu hal sebenar dan tahu sendiri 
Takut-takut sebab tidak terus terang buat orang akan berperang pada hatinya lalu membina istana dendam didalamnya

Lebih baik berterus terang walau sakit orang rasakan. Daripada orang merasa sakit setelah bertahun baru tahu hal sebenar dan tahu sendiri Takut-takut sebab tidak terus terang buat orang akan berperang pada hatinya lalu membina istana dendam didalamnya

Share 2 160
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Pada yang ditinggalkan penuh dengan tikaman sia-sia yang menusuk tembus ke hati merobek seluruh hati 
Jangan biar diri terus dalam kekecewaan yang dipagari kesedihan diri. Di mata dia mungkin kau bukan istimewa
.
.

Tapi
.
.

Akan ada suatu hari nanti diri kau akan terlihat istimewa dan sempurna pada orang yang ditakdirkan untuk kau.

Sabar dan terus bersabar walau pahit dirasakan, kau tidak akan merasa manis jika kau terus dalam kepahitan

Mana ada bahagia yang tidak pernah bertemu dengan kesedihan dan kekecewaan jadi kau harus tabah jangan rebah .
.
.

Kau harus kuat

Pada yang ditinggalkan penuh dengan tikaman sia-sia yang menusuk tembus ke hati merobek seluruh hati Jangan biar diri terus dalam kekecewaan yang dipagari kesedihan diri. Di mata dia mungkin kau bukan istimewa . . Tapi . . Akan ada suatu hari nanti diri kau akan terlihat istimewa dan sempurna pada orang yang ditakdirkan untuk kau. Sabar dan terus bersabar walau pahit dirasakan, kau tidak akan merasa manis jika kau terus dalam kepahitan Mana ada bahagia yang tidak pernah bertemu dengan kesedihan dan kekecewaan jadi kau harus tabah jangan rebah . . . Kau harus kuat

Share 4 124
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Dia tengah keliru kawan dengan kawan spcial itu apa . 
Siapa ada pendapat apa yang kawan kita ini bertanya ? 
Boleh kongsikan apa kefahaman kamu tentang KAWAN dan KAWAN SPCIAL

Dia tengah keliru kawan dengan kawan spcial itu apa . Siapa ada pendapat apa yang kawan kita ini bertanya ? Boleh kongsikan apa kefahaman kamu tentang KAWAN dan KAWAN SPCIAL

Share 3 63
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Mesti akan ada seseorang yang lebih memahmi kita kan ? 
Tempat kita meluah hanya minta didengar tapi sudah cukup buat kita rasa lega walau tidak minta selesaikan masalah kita 😊😊😊

Mesti akan ada seseorang yang lebih memahmi kita kan ? Tempat kita meluah hanya minta didengar tapi sudah cukup buat kita rasa lega walau tidak minta selesaikan masalah kita 😊😊😊

Share 2 70
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Kita putus hubungan dengan manusia ? Tapi kita tidak pernah putus hubungan dengan Allah walaupun semua manusia ingin memutuskan hubungan antara kita.

Kita putus hubungan dengan manusia dan ditinggalkan manusia kita sedih teramat sangat sampai kita sanggup buat ssuatu yang memudaratkan diri kita sendiri ? 
Muhasabah diri lihat pada manusia lain yang kehilangan manusia penting (ibubapa) dalam hidup mereka, malu dengan mereka kerana mereka sehinggah hari ini masih kuat walau hakikatnya perit untuk dilalui.

#ibubapa #syurga #kenangan #terindah #allah #cinta #kasihsayang #dunia #muhasabahdiri #sabar #kuatkanhati #doa

Kita putus hubungan dengan manusia ? Tapi kita tidak pernah putus hubungan dengan Allah walaupun semua manusia ingin memutuskan hubungan antara kita. Kita putus hubungan dengan manusia dan ditinggalkan manusia kita sedih teramat sangat sampai kita sanggup buat ssuatu yang memudaratkan diri kita sendiri ? Muhasabah diri lihat pada manusia lain yang kehilangan manusia penting (ibubapa) dalam hidup mereka, malu dengan mereka kerana mereka sehinggah hari ini masih kuat walau hakikatnya perit untuk dilalui. #ibubapa #syurga #kenangan #terindah #allah #cinta #kasihsayang #dunia #muhasabahdiri #sabar #kuatkanhati #doa

Share 1 113
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Satu kenangan yang akan diingat selamanya buat diri ini . Betullah setiap kebaikkan pasti akan dibalas dengan kebaikkan. 
Allah beri ini terjadi dan semua orang mendoakan kebaikkan aku dan keluarga aku . 
#1.4million views
#21k likes
#5.6k comments
#7.5k shares

Satu kenangan yang akan diingat selamanya buat diri ini . Betullah setiap kebaikkan pasti akan dibalas dengan kebaikkan. Allah beri ini terjadi dan semua orang mendoakan kebaikkan aku dan keluarga aku . #1.4million views #21klikes #5.6k comments #7.5k shares

Share 1 68
Photos of mr_msmb in Instagram Account Mohd Shafiq Mohd Shafiq

mr_msmb

mr_msmb's Instagram Photo - Aku teringat cerita yang terjadi pada keluarga aku sendiri dimana cerita tentang sebuah pokok, pokok durian kuning yang berada dihadapan rumah dan berada betul-betul ditepi jalan raya yang dilalui oleh semua orang kampung.

Pada pertama kali pokok itu berbuah bersyukur sangat sebab pokok itu berbuah dengan banyak sampaikan banyak orang yang mahu buah berkenaan.

Dan ada seorang pakcik iaitu suami kepada makcik yang tidak asing lagi dikampung iaitu makcik yang setiap hari menjual kuih depan rumah. Pakcik tersebut berkata kepada mama aku, " buah ni kalau dijual mahal harganya " katanya. 
Tapi kami tidaklah jual buah tersebut cuma kami ambil untuk dimakan sebab itu pertama kali ia berbuah. Syukur kami dapat juga merasa buah durian kuning yang ditanam oleh adik aku yang bungsu masa dia kecil dulu. 
Dalam keadaan pokok itu berbuah banyak, hari demi hari buah itu semakin berkurang atas sebab ada yang mengambil dan bukan kami sendiri yang ambil. Kami cuma tahu pasti ada yang ambil sebab bekas kulit ada dibawah pokok tu tapi kami tidaklah marah cuma ada rasa kalau mahu kan baik minta jangan main ambil tanpa kebenaran. 
Pendekkan cerita... Buah pun habiss dari pokoknya walau belum puas makan πŸ˜‚ tapi dapat berkongsi makan dengan yang ambil.

Dan syukur sebab Allah beri rezeki lagi dengan keluarkan bunga yang banyak semula pada pokok tersebut dalam tempoh 3 bulan kalau aku tidak silap, mungkin itu adalah rezeki lagi yang diberi dari Allah . Mungkin atas sebab pada mulanya benda itu dikongsikan bersama yang lain.

Jangan hairan bila mana kita ada pokok buah depan rumah tapi tidak berbuah banyak cuma beberapa biji saja. Cuba ingat balik mungkin sebab kita kedekut berkongsi dengan orang lain siap kita marah-marah, maki hamun, menghina dan akhirnya kita diberi cuma sikit, tapi cuba fikirkan semula bila kita berkongsi dengan orang lain dengan hati yang terbuka dan ikhlas kenapa kita dapat semula dalam keadaan yang banyak ?. Sebab itu kita diajar untuk berkongsi tentang rezeki sebab yang memberi kita rezeki itu Allah dan yang menambahkan rezeki kita itu juga adalah Allah. Jadi mana mungkin Allah beri kita sikit bila mana kita banyak memberi ?

Aku teringat cerita yang terjadi pada keluarga aku sendiri dimana cerita tentang sebuah pokok, pokok durian kuning yang berada dihadapan rumah dan berada betul-betul ditepi jalan raya yang dilalui oleh semua orang kampung. Pada pertama kali pokok itu berbuah bersyukur sangat sebab pokok itu berbuah dengan banyak sampaikan banyak orang yang mahu buah berkenaan. Dan ada seorang pakcik iaitu suami kepada makcik yang tidak asing lagi dikampung iaitu makcik yang setiap hari menjual kuih depan rumah. Pakcik tersebut berkata kepada mama aku, " buah ni kalau dijual mahal harganya " katanya. Tapi kami tidaklah jual buah tersebut cuma kami ambil untuk dimakan sebab itu pertama kali ia berbuah. Syukur kami dapat juga merasa buah durian kuning yang ditanam oleh adik aku yang bungsu masa dia kecil dulu. Dalam keadaan pokok itu berbuah banyak, hari demi hari buah itu semakin berkurang atas sebab ada yang mengambil dan bukan kami sendiri yang ambil. Kami cuma tahu pasti ada yang ambil sebab bekas kulit ada dibawah pokok tu tapi kami tidaklah marah cuma ada rasa kalau mahu kan baik minta jangan main ambil tanpa kebenaran. Pendekkan cerita... Buah pun habiss dari pokoknya walau belum puas makan πŸ˜‚ tapi dapat berkongsi makan dengan yang ambil. Dan syukur sebab Allah beri rezeki lagi dengan keluarkan bunga yang banyak semula pada pokok tersebut dalam tempoh 3 bulan kalau aku tidak silap, mungkin itu adalah rezeki lagi yang diberi dari Allah . Mungkin atas sebab pada mulanya benda itu dikongsikan bersama yang lain. Jangan hairan bila mana kita ada pokok buah depan rumah tapi tidak berbuah banyak cuma beberapa biji saja. Cuba ingat balik mungkin sebab kita kedekut berkongsi dengan orang lain siap kita marah-marah, maki hamun, menghina dan akhirnya kita diberi cuma sikit, tapi cuba fikirkan semula bila kita berkongsi dengan orang lain dengan hati yang terbuka dan ikhlas kenapa kita dapat semula dalam keadaan yang banyak ?. Sebab itu kita diajar untuk berkongsi tentang rezeki sebab yang memberi kita rezeki itu Allah dan yang menambahkan rezeki kita itu juga adalah Allah. Jadi mana mungkin Allah beri kita sikit bila mana kita banyak memberi ?

Share 0 83
Load More